آخرین خبرها
تعداد بازدید : 9,220

مهناز افشار سکوتش را شکست و از مردم عذرخواهی کرد + عکس جدیدش

مهناز افشار در آخرین پست خود در صفحه اجتماعی اش درباره سریالی که چندی پیش در شبکه نمایش خانگی عرضه شده بود با انتشار عکس جدید خودش، نوشت:

«سلام روزتون بخیر، دوستان و عزیزان، خودم را موظف به پاسخ سئوالات شما در مورد مجموعه «عشق تعطیل نیست» می‌دانم، اگر تا الان صبر کردم به دلیل این بود که ببینم تصمیم عوامل، گروه تهیه و کارگردانی چه خواهد بود برای پاسخ درست به شما که پاسخ دقیقی تا الان ندیدم ….

کار با بازیگران بسیار حرفه‌ای و عوامل خوب شروع شد و قرار بود مجموعه خوب و زیبایی شود!!! و من به عنوان اولین تجربه در شبکه خانگی قرارداد زمان همکاری‌ام از مهرماه تا اسفند ماه و حدود ٢۵ قسمت کار بود و زمان شروع خواستم انصراف بدهم هم بدلیل شروع بارداری که برایم مهمتر از سریال بود و هم نگرانی بابت کیفیت کار، که گروه تولید خواستند بمانم.

بعد از شروع کار ، متاسفانه ۵ قسمت بیشتر نگرفتند و کار در تاریخ اواسط دی تعطیل شد به چند دلیل! نداشتن قصه، تصمیم عوامل تولید و کارگردانی برای دیدن نتیجه این چند قسمت و کم شدن هزینه‌ها و شاید هم نگرانی بیشتر از من برای دوران بارداری.

پیشنهاد من به پروژه این بود که می‌توانید بعد از تعطیلات هم کار کنیم و به صورت واقعی بارداری را وارد قصه بکنیم ،(حتی اگر برای من سخت باشد) کاری که در همه فیلم‌ها و سریال‌ها غیر ایرانی انجام می‌شود و فرصت خوب برای بازیگر برای بازی واقعی این دوران و فرصت متفاوت برای قصه خواهد شد، که متاسفانه قبل رسیدن به همه این موارد کار تعطیل شد.

به عنوان یکی از عوامل هیچ کوتاهی از بازیگران در پروژه ندیدم جز نگرانی بابت ساخت، قصه، دکور، تصویر، صدا و نور… کار زمانی کار خوبی می‌شود که همه دلسوز باشند. در اینجا به همه عوامل خسته نباشید می‌گویم به بازیگران محترم و به خصوص عوامل تدارکات که بسیار دلسوزانه زحمت کشیدند و تصویربرداران محترم، گروه گریم و همه دوستان در پشت دوربین و گروه کارگردانی و تهیه تولید.

من به عنوان یکی از عوامل بعد تعطیل شدن در تاریخ اواسط دی حاضر به همکاری برای ادامه و تمدید زمان هم بودم، اما افسوس که بیش از هر چیزی خود سازندگان باید دلسوزتر می‌بودند …. عذرخواهی من را بابت وقفه در پخش و ضعف در ساخت و مشکلات دیگر بپذیرید. تجربه‌ای شد برای همه عوامل «عشق تعطیل نیست».»

این سریال در پنج قسمت منتشر شد و آخرین قسمت آن پیش از نوروز ۹۴ به بازار آمد.

 مهناز افشار سکوتش را شکست و از مردم عذرخواهی کرد

مهناز افشار

مجله اینترنتی آسمانیها۹۰

کانال تلگرام آسمانیها۹۰

۱۵ نظر

  1. من چند قسمت از این سریالو دیدم و هیچ جذابیتی نداشت …همون بهتر که تمومش کردن

  2. دوقسمت اول این سریال رو دیدم خیلی پیش پا افتاده بود انگار همون دیالوگ های سریال همسران وخانه سبز تکرار شده بود بیژن بیرنگ از همون وقتی که برنامه بفرمائید شام ایرانی رو ترتیب داد کارهاش به شدت افت کرد .البته فقط این سریال هم نیست که کیفیت پائین داشته بیشتر سریال های شبکه خانگی همینطوره

  3. یادم رفت بگم که یکی از بزرگترین ایرادهای این سریال صدای خنده دست جمعی بود کهبعد دیالوگ های بازیگرها شنیده می شد ..نمی دونم این ایده ی چه کسی بود ؟ولی من شنیدم این شکل کار برای برنامه های طنز به شدت منسوخ شده ..اگه کسی هم این سرال رو دیده فقط به خاطر بازیگرهای معروف وتبلیغاتش بوده وبس

    • آخه گفتن این سریال نسخه ایرانی سریال امریکایی دارما و گِرِک هست … توی اون سریال هم دقیقا” همین خنده ها هست … شما درست میگی اون سریال خیلی قدیمیه و من خیلی دوستش دارم بخاطر همین هم رفتم نسخه ایرانیشو خریدم و خوشم هم نیومد!

  4. چه جالب من نمی دونستم به یاد این داستان افتادم
    حدود شصت سال پیش یک مرد روحانی به روستائی رسید. با دیدن مسجد قدیمی آن روستا متوجه شد که مردم این روستا مسلمان هستند و با خوشحالی به نزد کدخدا رفت و اعلام کرد که میتواند پیش نماز آن روستا باشد. کدخدا که سالها بود نماز نخوانده بود و نماز جماعت را که اصولا در عمرش ندیده بود، با خودش فکر کرد که اگر به این مرد روحانی بگویم که من نماز بلد نیستم که خیلی زشت است، بنابراین بدون آنکه توضیحی بدهد، موافقت کرد. همان شب او تمام اهالی را جمع کرد و برایشان موضوع آمدن پیش نماز را شرح داد و در آخر گفت که قواعد نماز را بلد نیست و پرسید چه کسی از میان شما این قواعد را میداند؟ نگاه های متعجب مردم جواب کدخدا بود. دست آخر یکی از پیرترین اهالی روستا گفت “تا آنجا که من میدانم برای مسلمان بودن لازم نیست خودت چیزی بلد باشی، کافیست هرکاری که پیش نماز کرد، ما هم تقلید کنیم” با این راه حل، خیال همه اسوده شد و برای اقامه نماز به سمت مسجد قدیمی حرکت کردند. مرد روحانی در جلوی صف ایستاد و همه مردم پشت سرش جمع شدند. آقا دستها را بیخ گوش گذاشت و زمزمه ای کرد، مردم هم دستها را بالا بردند و چون دقیقا نمیدانستند آقا چه گفته است، هرکدام پچ پچی کردند. آقا دستها را پائین انداخت و بلند گفت الله اکبر، مردم هم ذوق زده از آنکه چیزی را فهمیدند فریاد زدند الله اکبر. باز آقا زیر لب چیزی خواند، مردم هم زیر لب ناله میکرند. آقا دستهایش را روی زانو گذاشت و چیزی گفت، مردم هم دستهایشان را روی زانو گذاشتند و ناله ای کردند، آقا دوباره سرپا شد و گفت الله اکبر، مردم هم سرپا شدند و فریاد زدند الله اکبر. آقا به خاک افتاد و چیزهائی زیرلب گفت، مردم هم روی خاک افتادند و هرکدام زیر لب چیزی را زمزمه کردند. اقا دو زانو نشست، مردم هم دو زانو نشستند. در این هنگام بیضه آقا در میان دو تخته چوب کف زمین گیر کرد و ایشان عربده زدند آآآآآآآآخ، مردم هم ذوق زده فریاد کشیدند آآآآآآآآآآخ. آقا در حالی که تلاش میکرد خودش را از این وضعیت خلاص کند، خود را به چپ و راست می انداخت و با دستش تلاش میکرد که لای دو تخته چوب را باز کند، مردم هم خودشان را به چپ و راست خم میکردند و با دستانشان به کف زمین ضربه میزدند. آقا فریاد میکشید “خدایا به دادم برس” و مردم هم به دنبال او به درگاه خدا التماس میکردند. آقا فریاد میکشید “ای انسانهای نفهم مگر کورید و وضعیت را نمیبینید؟” مردم هم دنبال آقا همین عبارت را فریاد میزدند. آقا از درد به زمین چنگ میزد و از خدا یاری میخواست، مردم هم به زمین چنگ زدند و از خدا یاری خواستند. باری بعد از سه چهار دقیقه، آقا توانست خود را خلاص کند و در حالیکه از درد به خود میپیچید، نگاهی به جمعیت کرد و از درد بی هوش شد. جمعیت هم نگاهی به هم کردند و خود را روی زمین انداختند و آنقدر در آن حالت ماندند تا اقا به هوش آمد. آن مرد روحانی چون به این نتیجه رسید که به روستای اشتباهی آمده است، بدون توضیحی روستا را ترک کرد و رفت. اما از آن تاریخ تا امروز مراسم نماز جماعت در آن روستا برقرار است. البته مردم چون ذکرهای بین الله اکبرها را متوجه نشده بودند، آنها را نمیگویند، در عوض مراسم انتهای نماز را هرچه با شکوه تر برگزار میکنند و تا امروز دوازده کتاب در مورد فلسفه اعمال آخر نمازشان چاپ کرده اند. البته انحرافات جزئی از اصول در آن روستا به وجود آمده و در حال حاضر آنها به بیست و دو فرقه تفکیک شده اند، برخی معتقدند برای چنگ زدن بر زمین، کفپوش باید از چوب باشد، برخی معتقدند، چنگ بر هرچیزی جایز است. برخی معتقدند مدت بیهوشی بعد از نماز را هرچقدر بیشتر کنی به خدا نزدیکتر میشوی و برخی معتقدند مهم کیفیت بیهوشیست نه مدت آن. باری آنها در جزئیات متفاوتند ولی همه به یک کلیت معتقدند و آن این است که یک عده باید مرجع باشند و بقیه تقلید کنند.

    خلق را تقلیدشان بر باد داد

    ای دو صد لعنت بر این تقلید باد

  5. من احساس میکنم خیلی از بچه های نسل ما بین دین داری و سکولار بودن گیر افتادن در واقع خیلی از ما دوست داریم به روش خودمون دینداری کنیم و با تفسیر به رای خیلی از احکام دین و با اعتماد به نفس کاذب و تکیه به دانش خیلی جزئی و کوچکمان و بدون مطالعه در مورد دین سعی میکنیم که برداشتهای خودمون را از دین و شریعت مقدس اسلام به عنوان بهترین برداشت به بقیه معرفی کنیم .ببینید یا انسان کلا دین را قبول نداره که در این صورت هیچ موضوعی دیگه برای بحث کردن و خرده گرفتن وجود نداره و کلا موضوع بحث منتفیه و یا شخص دین اسلام را به عنوان یه دین کامل پذیرفته که در این صورت شخصی که دین را پذیرفت باید لوازم اون را هم بپذیره .و یکی از اون لوازم تقلیده .
    من با توجه به رشته تحصیلیم (حقوق) و موضوع انتخابی پایان نامه ام مجبور شدم به خیلی از کتابهای فقهی مراجعه کنم و خیلی از اونها را حتی شده به صورت گذری مطالعه کنم .دین اسلام یه دین خیلی کامله که در مورد تمامی مراحل زندگی یک انسان برنامه ریزی و قانون داره .و این قوانین و کتب فقهی اینقدر وسیع و شاخه شاخه هست که واقعا میشه به دریا تشبیهش کرد .مثلا در مورد موضوع تجارت ما کتابی داریم به اسم متاجر که به صورت جزء به جزء احکام مربوط به بیع و خرید و فروش در این کتاب آمده و موردش بحث شده و یا در کتابی به اسم لمعه که قسمتهای از شرح اون در دانشکده های حقوق هم تدریس میشه ببحث های مختلفی داریم درحصوص دیات ، قصاص و… که وارد هر کدام از اون بحثها که بشی به اندازه دهها جلد کتاب میشه موضوع برای مطالعه و تحقیق پیدا کرد .و این یکی از افتخارات دین اسلامه که زمانی که مردم دنیا به صورت قبیله ای و بدوی زندگی میکردن یه همچین قوانین دقیق، مدرن و زیبائی را برای یک زندگی مدنی کرده .
    حالا به نظر شما این منطقیه که همه مردم دانش و وقت این را داشته باشند که در خصوص تمامی موارد و احکامی که ذکر شد با اون گستردگی که گفتم اطلاعات داشته باشند و بخوان احکام مورد نیازشون را خودشون از کتابها استخراج کنند.
    اینجاست که بحث استفاده از نظریات یه عالم دینی و تقلید پیش میاد .ما تو خیلی از مراحل زندگیمون به راحتی و بدون هیچ مشکلی از نظرات کارشناسان در حوزه های مختلف مثل پزشکی ، مهندسی ، روانشناسی و … استفاده میکنیم.هروقت یه مشکل پزشکی برای ما پیش میاد به علم و دانش یه پزشک که نهایتا ده یا ۱۵سال درس خونده اعتماد میکنیم و در واقع از ایشون تقلید میکنیم حال چه اشکالی داره که تو مسائل مهم دینی که قطعا از یک سرماخوردگی ساده مهمتره از یه عالمی که مثلا ۵۰سال عمرش را صرف تحقیق و نگارش کتب مختلف تو این ضمینه کرده تقلید کنیم .در ضمن این تقلید هیچ منافاتی با تفکر و تامل در موضوع مورد تقلید نداره و برخلاف خیلی از ادیان ساختگی دست بشر که تحقیق و پرسش تو اون منع شده در دین اسلام نه تنها افراد از تحقیق و تفکر منع نشدن بلکه به شدت افراد به این موضوع تشویق هم شدن .
    پیروز باشید

    • سلام ، با وجودیکه بحث من و بنفشه جان بیشتر در مورد تقلید سریالهای ایرانی از آمریکایی و نتیجه افتضاح اونها بود …. ولی باز هم به جورایی بی ارتباط نیست .. من با حرفای شما بصورت کلی موافقم ، اینکه آدم هر مشکلی داره بره و از متخصصش بپرسه …و اینو البته عقل حکم میکنه و می پذیره …شما تا حالا دیدی یه مهندس بیاد در مورد جراحی قلب صحبت کنه ؟ شما بهش اعتماد میکنید، مسلما نه! بدبختی ما از اونجا شروع میشه که یه آخوند میاد و مثلا میشه وزیر ورزش ، یا مخابرات ، یا راه و ترابری ، یا …. نمونه این موارد خیلی زیاد هست و خودتون هم میدونید …. نتیجه چی میشه ؟۱- به هم ریختن وضع مملکت در اثر بی تدبیری ۲- بی اعتمادی به اون صنف آخوندی . اتفاقا خیلی خوبه که هر کس کار خودشو بکنه و چقدر هم خوبه که ما از تجربیات این اشخاص استفاده کنیم ….ولی باز هم یه مشکلی پیش میاد …انقد بعضیاشون وارد جزئیات شدن و همه چیو سخت گرفتن که باورت نمیشه … هر جور با عقل خودت میسنجی جور در نمیاد…نتیجه چی میشه؟ قید باقی حرفاشونو میزنی …ضمنا” الان عصر ارتباطاته …انقد سوالات جدید واسه جونها پیش میاد که متاسفانه نتونستن به اونها پاسخ قانع کننده ای بدن … برای همین جوانهای حالا اعتمادی به این قشر ندارند …چون میبینن کسانی که داعیه مسلمانی دارند ، خودشون با انواع فساد آلوده شدن و …وقتی که زندگی ما بدون توصیه های اونا هم داره پیش میره تقلید کردن از نظر این جوانها مسخره بنظر میاد … البته نمیخوام زحمات کل این قشر رو زیر سوال ببرم ولی بنظرم خیلی هاشون آپدیت نیستن و همین مهمترین ضعف این گروه هست … چند وقت پیش نظرات یکی از مراجع بزرگو در مورد اینترنت ۳G خوندم …واقعا خنده دار بود ، مطمئنم شما هم خوندی و خندیدی…به هر حال خوشحالم شما تو این سایت هستی و دوست دارم از تجربیات شما استفاده کنم … یه سوال دارم ممکنه به بحث هم مرتبط نباشه : آقا امیر علی میتونی برای من توضیح بدی که چرا دیه یک زن نصف دیه یک مرد هست ؟

      • سلام نازنین خانوم یکی از مواردی که ما کشورهای جهان سوم را مثل یک لنگر سنگین نگه داشته همین عدم توجه به شایسته سالاری و تخصص گرائیه و من هم با این مطلب که گفتید افراد غیرمتخصص متاسفانه در خیلی از موارد در راس خیلی از امور و کارها هستند کاملا موافقم و این مطلب را به عنوان یکی از دلایل عقب افتادگی کشورمون میدونم .و مجددا با این موضوع هم که مسائل و مشکلاتی که در حال حاضر و در جامعه مدرن امروز پیش میاد قطعا با هزار و چهارصد سال پیش فرق داره موافقم مثلا شرایط نماز خوندن در خارج از کره زمین و فضا به چه صورتی هست و یا در خصوص اهدائ عضو ، رحم اجاره ائی ، شبیه سازی انسان و سلولهای بنیادین و ….که در قرن های گذشته وجود نداشته به چه نحو میشه پاسخ داد . یکی از مواردی که فقه شیعه و جعفری را از دیگر فرقه ها و ادیان دیگه متمایز کرده اینه که در فقه شیعه هیچ وقت چیزی به اسم بن بست وجود نداره و در مورد همه مسائل یک عالم و فقیه با استناد به منابع قرآن ، روایات و احدایث راهکار وجود داره.
        و اما در مورد سوالی که در مورد دیه پرسیدید
        ببینید بر خلاف تصور خیلی از خانوم ها و بسیاری از جمعیت های دفاع از حقوق زنان که این حکم اسلام را ظلم در حق زنان میدونند باید بگم که دقیقا شارع مقدس این حکم را کاملا در جهت حمایت از حقوق زنان وضع کرده . فرض کنیم که دیه یک انسان صد میلیون تومان هست و یک فرد در اثر یک حادثه غیرعمدفوت کرده حالا اگر در نظر بگیریم که اون شخص متوفی دارای خانواده زن یا شوهر و فرزند هست دو حالت پیش میاد اگه شخص متوفی زن باشه درسته که خانواده از لحاظ عاطفی با یک ضربه بزرگ مواجه میشه ولی شیرازه خانواده هیچ وقت از هم نمی پاشه و وراث اون خانوم با گرفتن همون دیه صد میلیون به زندگیشون ادامه میدن ودر نهایت با یک ازدواج مجدد مرد و گرفتن یک زن جوان تر تقریبا مشکل حل میشه حالا در نظر بگیریم که شخص فوت شده شوهر یک زن و نان آور یک خانواده باشه و در صورت فوت اون دقیقا نهاد یک خانواده به دلیل فقر باتوجه به اینکه وفاداری خانوم ها برای ازدواج مجددخیلی بیشتر از آقایون هست و معمولا خانوم ها در این مواقع به راحتی از این حق خودشون به خاطربجه هاشون گذشت میکنن با چالش و خطر جدی مواجه میشه .در این مواقع اسلام مقرر کرده که بجای صد میلیون همسر و فرزندان متوفی به این دلیل که منبع امرار معاش خانواده فوت کرده مبلغ دویست میلیون تومان دیه دریافت کنند و این دقیقا یه حمایت خیلی بزرگه که اسلام از زن انجام داده .امیدوارم که تونسته باشم منظورم را به درستی منتقل کنم .

      • ضربه خوردیم و شکستیم و نگفتیم چرا؟
        ما دهان از گله بستیم و نگفتیم چرا؟

        جای “بنشین” و “بفرما” “بتمرگی” گفتند
        ما شنیدیم و نشستیم و نگفتیم چرا؟

        سلام آقا امیر علی! من اصلا این قانونو عادلانه نمیدونم ، هیچ آیه ای هم در قرآن در مورد اینکه دیه زن نصف دیه مرد هست ندیدم . این قانونو متاسفانه همون آیات عظام از خودشون در آوردن … ما آیه در مورد ارث داریم ولی در مورد دیه نداریم …. هر چند قانون ارث هم جای اشکال داره و از نظر من تبعیض آمیز هست ولی شاید بحث پول را بشه قبول کرد اما بحث جون رو نه !
        فرض کن اون خانم اصلا نمیمیره … علیل و ذلیل یا از کار افتاده میشه … بنظرت اون شوهرش نگهش میداره ؟ هنوز عزت و احترام قبلو پیش شوهرش داره؟ بنظرت طلاقش نمیده ؟وای اگه مهریه هم نداشته باشه !
        بنظرت وقتی میره بیمارستان برای دوا و درمون ، بهش میگن چون تو خانمی هزینه های درمونت نصف حساب میشه؟ اینا رو برای من توجیه کن ….

        • نازنین خانوم سلام .ببخشید که یک مقدار دیر دارم جواب دادم چند روزی مسافرت بودم و تازه پیام شما را دیدم.
          این مطلبی که گفتید در قرآن کریم هیچ آیه ای که به صراحت در مورد نصف بودن دیه زن و مرد مطلبی را ذکر کرده وجود نداره کاملا درسته ولی اگر دقت کرده باشید قرآن فقط یکی از منابع استخراج احکام هست و به غیر از قرن ما منبع دیگه ای داریم به نام سنت معصومین (ع) ،اجماع و عقل که خیلی از احکام شرعی از همون سه منبع بعدی که گفتم استخراج میشه.مجموعه قرآن در چهار بخش ، شامل اصول عقاید تقریباً ۴۰۰ آیه ، اخلاق ۱۷۰۰ آیه ، احکام ۵۰۰ آیه و بقیه آیات در قصص پیامبران و مطالب متفرقه است .و قوانینی که آیات قران به صراحت در موردش دستوری را صادر کرده باشند خیلی زیاد نیست .و بسیاری از احکام را تفسیر قرآن و روایاتی که سند معتبر دارند و براساس دستور معصومین (ع)استخراج کردن.
          قانون را برای کلیات یک جامعه مینویسند نه برای استثناها .حالا هر چقدر جامعه بزرگتر باشه قانون کلی تر میشه.قوانین خداوند برای کل بشریت از اول تا روز قیامت وضع شده و نه برای یک کشور یا چند کشور و نه برای زمان خاص .در مورد مثال نان آور بودن مرد که عرض کردم دلیل بر این نیست که زن نمی تونه نان آور یک خانواده باشه این مثال شاهد بر اینه که عموما وظیقه تامین اقتصادی خانواده برعهده مرد هست کما اینکه تو برخی از روستاهای خودمون هم این مثال نقض شده و این زنها هستند که حتی بیشتر از مردها تو مزرعه مشغول به فعالیت هستند.ما باید خیلی مواظب باشیم نازنین که داخل یک دام خیلی خطرناک که شیطان سرراهمون قرار میده نیوفتیم و اون دام اینه که اگر به احکامی برخورد کردیم که برخلاف مصالح ما بود در مقابلش موضع بگیریم و این داستان بعد از مدتی اگر ادامه پیدا کنه به این منتهی میشه که بدون اینکه خودمون خبر داشته باشیم مبینیم که در مقابل اصل اسلام هم موضع گرفتیم .
          نازنین ما در خیلی از موارد هم داریم که اسلام به نفع زن ها قوانینی را وضع کرده مثلا طبق دستور شرع نفقه زن و فرزند برعهده شوهر و مرد خانواده است حال شما در نظر بگیر تو یه خانواده مثلا زن یک پزشک جراحه با کلی درآمد وهمسرش مثلا یه کارمنده با یه مبلغ ناچیز حقوق که اندازه حقوق منشی اون خانوم دکتر هم نیست حالا طبق دستور اسلام زن این حق را داره که تمامی مخارج زندگی خودش و فرزندش را از همسرش مطالبه کنه و به هیچ عنوان درآمد اختصاصی خودش را به زندگی وارد نکنه و در صورتی که مرد از پرداخت نفقه همسرش استنکاف کنه جرم مرتکب شده و حتی ممکنه که به زندان هم محکوم بشه و یا در مورد دیگه ای ما در فقه داریم که اگر یک مرد مسلمان مرتد بشه حتی اگه بعد از ارتداد توبه هم کنه به نظر بسیاری از فقها به مرگ محکوم میشه ولی اگر یک زن مسلمان مرتد بشه اگر بعد از دستگیری توبه کنه به راحتی آزاد میشه و به زندگی برمیگرده .حالا در نظر بگیر که هر کدوم از ما بگردیم و یکی از قوانینی را که برخلاف مصلاح ما وضع شده پیدا کنیم و بخواهیم به اون با این استدلال که هیچ منطقی پشت این جریان نیست چون بر خلاف مصالح ما وضع شده موضع بگیریم چه وضعیتی پیش میاد .حالا برگردیم سر اصل موضوعی که در موردش صحبت میکردم ببینید تو جامعه امروز ما بیشتر مواردی که منجر به فوت افراد میشه تصادفات رانندگی هست و قتل عمد درصد ناچیزی از آمار فوت را تو جوامع مختلف تشکیل میده که بابت این موضوع هم در قانون اصلاح بیمه اجباری دارندگان وسایل نقلیه موتوری که درسال ۱۳۸۷ تصویب شد، قانون‌گذار دیه مرد و زن را فقط در فوت‌های ناشی از تصادفات رانندگی برابر اعلام کرد. که با تصویب این قانون عملا دیه مرد و زن یکسان شد و در خصوص اون مثالی که شما زدید تقریبا مشکل حل شده به نظر میرسه .

  6. داستان من مربوط می شد به صحبتی که خانم نازنین مطرح کردن که عشق تعطیل نیست با الهام ویا تقلید از یه سریال امریکائی ساخته شده واین داستان صرفنظر از عقاید خودم حاوی دو پیام بود اول اینکه تقلید به هر شکلی باید با آگاهی همراه باشه ونه از روی خود باختگی و به شکل کورکورانه چون نتیجه ای جز رکود نداره وتفکر واندیشه ی افراد هم پویا نخواهدشد دوم اینکه از چه شخص تقلید کنیم آیا اون مرجع خودش صاحب علم وآگاهی هست ؟ به هر صورت به نظرخودم این مصداق خوبی برای بحثمون بود

  7. با فرهنگ ما عجین نبود نمی خورد !!! در ضمن خیلی لوس بود مخصوصاً گلزار و تنها کسی که خوب بازی می مرد شهرام حقیقت دوست بود و خانم بختیاری

  8. سلام آقا امیر علی ، اول ازتون ممنونم که پیگیر این صفحه و سوال من بودید ، البته مسائلی که در مورد قرآن و حدیث هم گفتید میدونستم … در مورد قانون دیه در تصادفات هم میدونستم … چون خودم چند سال در قسمت تامین خسارت جانی یک شرکت بزرگ بیمه کار میکردم و خودم شاهد نابرابری و بی عدالتی بودم که خودم مسئول رسیدگی به اون پرونده ها و احکام ناعادلانه قضات بودم …من خیلی از مواردی رو مشاهده میکردم که حق یک زن نبود … فکرشو بکنید توی یک ماشین با یک تصادف ولی پرداخت خسارتهای نابرابر !درصورتی که خودم شاهد مشکلات مادی و روحی به مراتب بیشتر زنان در این مساله بودم …
    بعد از تلاشهای زیاد بالاخره قانون برابری دیه برای زن و مرد در بیمه ها به تصویب رسید … به این بهانه که شخص بیمه گذار جنسیت رو موقع پرداخت بیمه تعیین نکرده … ولی این فقط یه بهانه هست … بنظر شما این یک نوع دور زدن اون قوانین و احکام آیات عظام نیست …پس اگه میشه دورش زد بنظرتون این حکم اشکال نداره؟بنظر من که داره ! و باید در موردش تجدید نظر کنند … کلا در همه موارد مثل قتل یا ضرب و جرح! باید دیه رو برابر اعلام کنند… حتی اگر موارد نادری باشن!
    با این حرف شما هم در این قضیه به دلایلی مخالفم که گفتید:
    “حالا در نظر بگیر که هر کدوم از ما بگردیم و یکی از قوانینی را که برخلاف مصلاح ما وضع شده پیدا کنیم و بخواهیم به اون با این استدلال که هیچ منطقی پشت این جریان نیست چون بر خلاف مصالح ما وضع شده موضع بگیریم”
    چرا که منطق حرفهای من و امثال من به روشنی خورشید در این قضیه خودشو نشون میده ، فقط کسانی که متعصب به این احکام هستند اینطوری حرف میزنن!و اونو نمیبینن!

    اما امیرعلی خان به نکته خوبی اشاره کردی “بدون اینکه خودمون خبر داشته باشیم مبینیم که در مقابل اصل اسلام هم موضع گرفتیم .” من بارها این مساله برام پیش اومده و بخاطرش هم گاهی خیلی دچار وسوسه و نگرانی و شک میشم… یکی از این موارد نگرانی من همین نرخ دیه زن و مرد هست و چند مورد دیگر که باز هم مربوط به زنان هست.. مثل همون قضیه مجوز کتک زدن زنان…یا همین افکار و رفتار داعشی در مقابل تصاحب زنان اسیرو پیروان ادیان دیگر!

    • نازنین جونم با حرفات کاملا موافقم مثلا میگن که نقل هست زمانی که امام زمان ظور میکنن مردم از اسلامی که آقا میخوان دوباره برپاکنن متعجب میشن و میگن آیا این واقعا اسلامه؟؟ پس دینی که قبلا داشتیم چی بود ؟
      یا مثلا این حدیث که زمانی که آقا امام زمان ظهور میکنن مراجع تقلیدی هستند(!) که در برابر آقا به پا میخیزند تاکید میکنم مراجع تقلید!!!!
      پس آقای امیر علی لطفا نگید که با بعضی از این شکاک شدن ها یهو میبینید جلوی اسلام ایستادید دینی که رسول الله (ص) و ائمه ی معصوم ما بر اون پافشاری میکردن و خون دل ها خوردند که این دین درست و دست نخورده بدونه کلک به دست ما برسه و بتونه ما جوونای آخر الزمان رو هدایت کنه دقیقا اون دینی نیست که الان دارن بعضی از آقا-یان به خورد ما میدن وگرنه کی توی عدالت خدا شک داره؟؟ نه من نه شما نه نازنین کدوممون شک داریم به اینکه اسلام و دینی که حضرت خاتم (ص) آوردن نقصی درش وجود داره مگر نه اینکه خدا روز قدیر خم در سوره مائده فرمودند که دین الان کامل شد!
      ما که با اسلام و تشیع مشکلی نداریم !! بار ها توی روضه امام حسین اشک ریختیم و به پنجره فولاد امام رضا دخیل بستیم
      من نمیخوام بگم علمای عصر حاظر در دین تحریف ایجاد کردن چه بسا که خودم هم حوزوی هستم ازهمون زمان هارون و رشید و دوره عباسیان تحریف در اسلام رو آخوند درباری ها شروع کردند و تا الان پیش اومدن وگرنه مسئله دیه که گوشه ای از بحثه اگه یادتون باشه توی دینی سوم راهنمایی مفصل در باره مسئله تشخیص حدیث صحبت شد و همینطور توی دین وزندگی سوم دبیرستان هم یه اشاره هایی به مسئله نفقه شد که اعتقاد من بر اینه که اون مطالب رو واقعا بچه ۱۳،۱۴ساله نمیتونست بفهمه و الان باید یه واحد باز دانشجو ها پاس کنن اون مسائل رو ما بیشتر از این مجاز نیستیم که مسئله رو باز کنیم نه تنها من بلکه هر کس دیگه ای اگه بود جرئت نمیکرد بیشتر از این حرف بزنه توی مملکتی که ادعای آزادی بیانشون گوش فلک رو کر کرده ولی اگه جوونی دو کلمه حرف حق بزنه نا پدید میشه نازنین جان من بهت توصیه میکنم که از ادامه این بحث صرفه نظر کنی ….

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*